Our own grown tomatoes

Cerita ni agak outdated sbb dah peram seminggu...
Last week mumme sekeluarga on tomato diet...senang sgt mumme last week sbb almost every day bersayurkan air asam tomato...so fresh mkn tomato homegrown...ranum dan mcm crispy gitu...
Bersembang2 dgn hubby nanti nak bercucuk tanam sendiri try tanam sayur2 dan pokok herba...
Dan semalam juga baru harvest cabbage...baru ler tau cemana gayanya mengutip kobih...
Hari ni mumme dah masak ketam masak lemak nanas...dan goreng ikan katam sket...malas ler plak nak goreng kubis tu...
Semalam jugak baru tegakkan balik pancang dan dahan pokok tomato...berat sgt buahnya sampai runtuh,x support dah...Alhamdulillah...rezeki Allah...
Di sebalik semangat memumme hari ni,ini lah dia kawan mumme utk minggu ni...hampir jadi hutan rimba dapo mumme...itu pasal la mumme alihkan ke dining table...


















Bunga ni adalah spesies tulip kalau x silap,namanya Gladioli...dan yg kat kanan 3 kuntum tu mumme x pasti...
Ok lah...to all...have a nice weekdays...semngt biar terus membara...

Comments

Popular Posts