Snow emergency

Spnjg perjalanan merentas bbrp negeri utk sampai ke New York hr ni,cuaca paling membimbangkan di West VIrginia.Snow shower lebat jugak.Jadi mumme nk kongsi apa tindakan yg diambil utk keselamatan pengguna hiway...Inilah dia...
jentera ni akan mengikis atau menolak lapisan ais yg terhasil di sisi jln.kalau dibiar,lapisan akan menebal,mengeras dan sgt bhy kpd pemandu...jd mcm ais skating rink tu...

BIasanya garam akan ditabur dgn lori juga atas jalanraya utk elak terjadinya lapisan ais yg licin...
















Comments

  1. Kadang rasa camberst jer salji ni, tapi kadang menyusahkan juga..

    ReplyDelete
  2. betul Cempakamelati...besar rahmat sgt kita di bumi Malaysia...kalau pun panas boleh pasang kipas/aircond,kan...tidak pun terjun jersungai,kan...ku rindu malaysia Cempakamelati...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts