Touched Again....

Hati mumme tersentuh lagi....


Hari terakhir sebelum cuti 5hari,Selasa kelmarin...
Semasa berehat seketika menghilangkan letih berlatih menari untuk konsert....
REEN yg sudah lebih kurang 3 bulan mumme lepaskan ke kelas pertama meleset2 sambil mengurut2 mumme...
semasa REEN di kelas mumme dulu mmg dia manja sangat dengan mumme...dileset2 mumme mcm kitten manja.lepas tu dtg lah satu kelas meleset2 keliling mumme.(risau sbb cctv nampak ajer...ntah ape teacher ni buat waktu kelas)..mumme biarkan aje....mumme pun rasa kurang stress...berbual2 dgn REEN...sampailah dia berkata...
"Ayah sakit....tengkuk ayah dah hitam...ayah makan guna tiub...."
tak percaya...mumme tanya lagi....
Ayah?Ayah REEN sakit ke?Betul ke ayah?.....tak percaya sungguh2 tak percaya...baru jumpa ayah dan emak REEN penghujung bulan Mei,masa Parents Meet...
"Yeee teacher...ayah duduk kat hospital...mak jaga..."....

Ya Allah...
Kudusnya Aku hamba Mu ini Ya Allah...

Tahun ni,selama bersama kanak2 di sini... ini kes ke 2 kanser yang mumme benar2 tersentak...
Mungkin kerjaya sekarang membuatkan mumme lebih dekat dengan masyarakat...dan membawa kepada cerita2 kecil dalam masyarakat yang menginsafkan...
Terasa betapa berharganya masa...walau 6 bulan itu terasa pendek bagi kita...mungkin ia terasa sangat perit,panjang dan penuh derita bagi seorang yang lain... 



Comments

  1. MasyaAllah, tersentuh, terkedu pun ada, sakit kalau nak datang sekelip mata je kan MumMe, bila dengar orang sakit yang serius, terasa diri sendiri serba kekurangan, kalau sakit tiba2 takut tak cukup 'bekalan' ke 'sana',moga Allah memberi kekuatan kepada ayah Reen dan kepada kita jugak.

    ReplyDelete
  2. ya ummi...begitu juga harapan mumme...tapi yg takjubnya tu ummi...kanak2 yg menghadapi ibu atau ayah yang sakit ni tabah...tak sedikit pun terlihat kekesalan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts