Cik Tee

Semalam hari pertama dia menunjukkan kehadirannya
Beberapa tompokan najisnya sengaja ditinggalkan
di beberapa tempat
sekali tengok...
bukan Fluffy
2 kali tengok...
sah...
dia la ni...

Hari ni nampak
setompok je...
tapi dia bertindak lebih beraniiii
memunculkan dirinya...

mumme x tau tapi mak mumme kata
dia tu tak boleh di kata kasar
nanti melawan
dulu mak dah kena
digeritnya baju2
tulah...
macam betul ja...
hari ni dia eksen lalu depan mumme
yg sedang mengadap laptop ni...

jaga2 yaaaaa

mumme dah jumpa petua2 ni...
akan mumme cari salah satu daripadanya...

sumber:blog epetua.com

PILIHAN PETUA UNTUK MENGHALAU TIKUS
1. Dapatkan dahan pokok durian belanda dan letakkan di bahagian tersembunyi atau di tempat yang sering ada tikus. Pasti tikus akan hilang dari rumah anda.


2. Letakkan beberapa biji buah kepompong muda atau masak di tempat yang selalu didiami tikus.

3. Letakkan perangkap tikus (perangkap jaring atau gam tikus) di laluan yang sering dilalui tikus.

Tikus kesayangan anak2... :)

Comments

  1. Hehe MumMe nak pilih yang mana satu, no.1 tu macam best jugak petua dia, takde lah sadis sangat macam no.3, hikhik!

    ReplyDelete
  2. memang pd mulanya nk pilih no1 ummiross...tp sbb sekolah di tingkat atas kedai hardware yg ada pulak tu jual gam cik tee...telah dibeli gam ittew dgn menunggu masa pelancarannya esok... ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts