Taufiq dan Hidayah

Apa beza keduanya?
Beberapa minggu lepas,mumme terdengar di IKIM,membicarakan tentang persoalan ini...

Menurut penerangan ustaz, Hidayah itu diumpamakan...bila kita bertanya arah ke sesuatu tempat pada seseorang,orang itu membantu kita dengan memberi panduan sperti "Encik akan jumpa 2 traffic lights,yg pertama belok kiri,yg ke dua belok kanan..."

Tetapi utk Taufiq pula,diumpamakan...bila kita bertanya arah ke sesuatu tempat,orang itu membantu kita dengan membawakan kita pergi terus ke tempat berkenaan...PASTI kita sangat mengidamkan Taufiq,kan...walau bukan mudah utk mendapat kurniaan ini...sentiasalah berdoa mengharapkan Taufiq dan Hidayah...kerana Allah maha pemurah...Dia yg berhak menentukan setiap sesuatu...

Comments

  1. Nak singgah jugak sebelum tidur, kalau tidak tak lena nanti, hehe..

    MumMe, sungguh jelas penerangan ustaz tu kan MumMe..ummi pun baru tahu beza antara taufik dan hidayah.

    ReplyDelete
  2. sila2...manatau dpt jmp dlm mimpi...
    itu lah ummiross...mumme pun baru ini tahu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts