puasa pertama anakku...

smlm tercatit hari pertama danish berpuasa penuh...
tiada aktiviti bershopping
atau merayau bersama mumme
sbb nak menjaga puasa danish...

jam 4 ptg dah gelisah..
setengah jam selepas tu bertanya waktu lagi
kemudian sela masa makin singkat...
mujur ada alasan nk menahan dia...
siri tanah kubur...favourite danish dan nuha...

sebaik selesai tanah kubur...
bertanya lagi...
bertanya dan
bertanya...
sampai tertidur...
maghrib baru jaga...

menikmati sosej yg diidamkan sejak tengahari tadi...

puasa kali ini sgt bermakna bg mumme sbb mengharungi ber3...danish mula menghayati puasa...terharu mumme permintaan dia nak songkok hitam...sayang betul dgn songkok tu...selepas pakai simpan semula dlm kotak...bersama kopiah mekah nya...
 
 pinjam gambar....

syukur juga anak2 mendengar kata...berpeluang beberapa hari menghayati terawih di masjid hasanah dgn tenang...mereka hanya duduk di sisi...bila penat baring...terima kasih Allah kerana mempermudahkan segalanya...now we are counting the days...semua nak sambut ayah balikkkkkkk....

Comments

  1. Waaa bestlah Danish dapat puasa penuh, tahniah Danish!!.

    Nurul terawih dekat masjid hasanah ye,tak dapat jumpalah kita, ummi kadang kat masjid teras jernang, kadang kat surau berhampiran taman.

    Tentu semua tak sabar tunggu 'ayah' balik, pasti raya lebih meriah selepas lama berjauhan.

    ReplyDelete
  2. masjid teras jernang dekat je dgn ummiross kan...

    iyer ummi...sekarang danish yg macho tu tetiba je boleh ...yeaaa...ayah nak datang...danish rindu ayah...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts